前陣子想著是自己讓自己的步調變慢的。這會兒就見到大師在印度時的心靈體會

司機對競爭出來的超越感到再自然不過(也就是我或許不夠快,但我硬是可以比你快),而他卻對眼前這條無人煙的大馬路與自己的速度感到莫然。

我們對自己的生涯或事業也是這樣的態度。多數的人需要競爭才知道自己走得多快…  

He was comfortable with the competitive nature of passing (I may not be fast, but I'm faster than you), and he was petrified of the open road and the act of choosing his own speed.

Of course, we do the same thing with our career or our businesses. Most of us need competition to tell us how fast to go.


我說,How Sad! 

我要,找到我的速度感﹗

arrow
arrow
    全站熱搜

    iWorldbook 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()